Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mateřská škola v Brně
Růžičková, Tereza ; Cahel, Tomáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Základem této bakalářské práce se stala již dříve vypracovaná studie v předmětu AG32. V rámci bakalářské práce je tato studie rozvedena do stupně Dokumentace pro stavební povolení a následně do Dokumentace pro provádění stavby. Hlavním tématem práce je Mateřská škola v Brně. Navržený objekt mateřské školy se nachází v městské části Brno střed, na ulici Údolní. Pozemek je ze severní strany lemován rušnější komunikací a parkem Obilní trh, na jižní stranu se terénní reliéf pozemku postupně zvedá k hradu Špilberk. Hlavní myšlenkou bylo vytvořit objekt mateřské školky a vytvořit tak ideální prostor pro výchovu a pobyt dětí. Tvar objektu reaguje na okolní zástavbu, kdy ze severní strany je pouze vstup do objektu a provozní zázemí školy, hlavní prostor školy, tedy herny a jídelna se poté otevírá na jižní stranu do zahrady, která dále přechází do svahu. Západní křídlo je vysunuto směrem do svahu, stavba tak plynule navazuje na původní terén a ze svahu je možné přejít na střechu budovy, která je navržena jako vegetační. Celkový vzhled stavby je přírodního charakteru, tvoří jej dřevěný fasádní svislý obklad, oblast u vstupu a v zadní části s návazností na zahradu jsou navrženy barevné otočné lamely, při jejich otáčení můžou samy děti pomocí barev měnit vzhled stavby.
Detekce hranice mezi Severem a Jihem Evropy pomocí mentálních map
ŠTEMBERK, Martin
Bakalářská práce se zabývá detekcí hranice Severu a Jihu Evropy pomocí mentálních map. Celé zpracování vznikalo za účasti devíti států Evropy, které zastupují střední, západní a východní Evropu. Dohromady se na výzkumu podílelo více jak 300 respondentů, kteří navštěvují evropské univerzity ve vybraných státech. K práci s mentálními mapami byly později využity různé varianty zobrazení, jako například liniové nebo polygonové. Práce se dále zabývá i středem Evropy a dominantními prvky tvorby mentálních map. Data byla zpracována díky programu ArcGis Pro. Práce si klade za cíl analyzovat výsledky, srovnat jednotlivé linie a vytvořit z nich hranice Severu a Jihu Evropy. Následně reaguje na výsledky, které jsou vyvozeny z praktické části díla.
Sever jih, východ západ: Novodobá nerovnost Německa a jeho reflexe v politickém diskurzu
Kindl, Jakob ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Handl, Vladimír (oponent)
k bakalářské práci Kindl Jakob Bakalářská práce se věnuje tématu nerovnosti mezi severními a jižními spolkovými zeměmi Německa. Nejprve se snaží zasadit severojižní dělení do historického kontextu - Německo bylo charakteristické tím, že sever byl odlišný od jihu. Ať už to byl Rakousko-Pruský dualismus, industriální směřování proti agrárnímu nebo konfesní rozdíl mezi jižními katolíky a severními protestanty. Bakalářská práce se tedy v úvodu věnuje tomu, kde se hranice mezi severem a jihem nachází. Jelikož existence severojižní hranice není tak jasnou diskrepancí, jako hranice západovýchodní, muselo být v práci nejprve dokázáno, že rozdíly mezi severem a jihem panují. Autor kvantitativně komparuje ekonomická a sociální data, zveřejněná spolkovouvládou. Součástí těchto dat je HDP, nezaměstnanost, zadluženost, ochota k investicím nebo vzdělanost. Ve všech vybraných kritériích se potvrdila existence rozdílu mezi bohatším, vzdělanějším a méně zadluženým jihem a chudším, méně vzdělaným a více zadluženým severem. Severojižní dělení však nezasahuje jen západní spolkové země, ale také Nové spolkové země. Po rozdělení východních spolkových zemí na jižní Sasko a Durynsko a po porovnání některých aspektů se zbytkem Nových spolkových zemí, lze rozeznat severojižní nerovnováhu i zde. Bakalářská práce se rovněž...
Mateřská škola v Brně
Růžičková, Tereza ; Cahel, Tomáš (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Daněk, Lukáš (vedoucí práce)
Základem této bakalářské práce se stala již dříve vypracovaná studie v předmětu AG32. V rámci bakalářské práce je tato studie rozvedena do stupně Dokumentace pro stavební povolení a následně do Dokumentace pro provádění stavby. Hlavním tématem práce je Mateřská škola v Brně. Navržený objekt mateřské školy se nachází v městské části Brno střed, na ulici Údolní. Pozemek je ze severní strany lemován rušnější komunikací a parkem Obilní trh, na jižní stranu se terénní reliéf pozemku postupně zvedá k hradu Špilberk. Hlavní myšlenkou bylo vytvořit objekt mateřské školky a vytvořit tak ideální prostor pro výchovu a pobyt dětí. Tvar objektu reaguje na okolní zástavbu, kdy ze severní strany je pouze vstup do objektu a provozní zázemí školy, hlavní prostor školy, tedy herny a jídelna se poté otevírá na jižní stranu do zahrady, která dále přechází do svahu. Západní křídlo je vysunuto směrem do svahu, stavba tak plynule navazuje na původní terén a ze svahu je možné přejít na střechu budovy, která je navržena jako vegetační. Celkový vzhled stavby je přírodního charakteru, tvoří jej dřevěný fasádní svislý obklad, oblast u vstupu a v zadní části s návazností na zahradu jsou navrženy barevné otočné lamely, při jejich otáčení můžou samy děti pomocí barev měnit vzhled stavby.
Neither Old, Nor New: The Southern Belle Archetype in Lillian Hellman's Birdie from The Little Foxes and Tennessee Williams's Blanche from A Streetcar Named Desire
Soukupová, Markéta ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza původu ženského ideálu jižanského archetypu a jeho vývoje v průběhu času. V následujících kapitolách se pokusím názorně vysvětlit, jak jižanská elita vnímala, (re)definovala a zachovala osobitou roli jižanské krásky, zatímco jiní její klíčové prvky zaměnili, upravili či zcela zatratili. Práce bude koncipována interdisciplinárně. Z literární teorie se opře především o relevantní definice archetypu, které pak bude ztotožňovat na postavě jižanské krásky. Dále pak bude čerpat zejména z historie, sociologie a kulturních studií. Závěrem přistoupí k oběma zvoleným hrám z pohledu feministických a genderových teorií, na kterých dokáže, jak byl koncept jižanské krásky použit jako společenský konstrukt, sloužící k prosazení mužské authority. Po úvodní kapitole, která představí Americký Jih a jeho obyvatele jako jedinečné entity, kapitola dva okomentuje a zdůvodní základní metodologii a cíle práce společně s klíčovou terminologií, která se v souvislosti s jižanskou kráskou jeví jako nepostradatelná. Kapitola tři se bude zabývat krátkým popisem společensko-historických kontextů, do kterých Tramvaj do Stanice Touha Tennesseeho Williamse a Lištičky Lillian Hellmanové spadají v rámci jejich specifických jižanských krásek. Poté se v kapitole čtyři přistoupí k samotné analýze...
Život římské periferie v Pasoliniho filmové a narativní tvorbě
Sucharovová, Lucia ; Flemrová, Alice (vedoucí práce) ; Pelán, Jiří (oponent)
Při zpracování této diplomové práce jsem volila téma z dějin moderní italské literatury, konkrétně období neorealismu. Literární tvorba tohoto období překračuje svůj rámec a přechází do jiného uměleckého druhu, do tvorby filmové. Tím práce nabývá interdisciplinárního charakteru. Toto období je pro mne významné pro svoji etickou a estetickou hodnotu. V první části práce shrnuji významné knihy o životě Pier Paola Pasoliniho. V centrální části vycházím ze vzájemného porovnávání děl, románů a filmů, názorů odborníků děl čerpaných ze sekundární literatury. To je současně těžištěm práce: analýza románových textů a filmových sekvencí, jejichž prostřednictvím k nám promlouvá. V poslední části práce přibližuji obsah autorské knihy Pasoliniho sbírky esejů nesoucí jeho poetický záměr zasáhnout do jazykové, literární a filmové vrstvy italské kultury.
 Pasolini svým záběrem přesahuje jednotlivé obory, vzájemně propojuje druhy umění a překračuje "pouhý" národní záběr. Otevírá nové problematiky dění ve společnosti, které se mu později stávají osudnými. V diplomové práci je věnována detailnější pozornost jen první polovině Pasoliniho života, jsou v ní reflektovány události, setkání a osoby, které ho ovlivnily při tvorbě níže analyzovaných děl: románů Darmošlapové a Zběsilý život a filmů Accattone a Mamma Roma....
Neither Old, Nor New: The Southern Belle Archetype in Lillian Hellman's Birdie Hubbard from The Little Foxes and Tennessee Williams's Blanche Dubois from A Streetcar Named Desire
Soukupová, Markéta ; Ulmanová, Hana (vedoucí práce) ; Veselá, Pavla (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analýza původu jižanského ideálu ženství a jeho vývoje postupem času. V následujících kapitolách bude ukázáno, jak byl tento archetyp (re)definován, nahrazen či zachován v obdobích před a po Občanské válce a éře Nového Jihu. Z literární teorie se práce především opře o relevantní definice archetypu, které pak bude dokazovat na postavě jižanské krásky. Dále pak bude čerpat zejména z historie, sociologie a kulturních studií. Po úvodní kapitole, která představí americký Jih a jeho obyvatele jako jedinečné kulturní entity, kapitola dva okomentuje a zdůvodní základní metodologii a cíle práce společně s klíčovou terminologií, která se v souvislosti s jižanskou kráskou jeví jako nepostradatelná. Kapitola tři se poté bude zabývat krátkým úvodem k jednotlivým konstruktům jižanských krásek v jejich specifických společensko-historických kontextech, tzn. po Občanské válce (Lištičky Lillian Hellmanové) a v éře Nového Jihu (Tramvaj do Stanice Touha Tennesseeho Williamse). Kapitola čtyři pak přistoupí k samotné analýze postav a jejich prvků, jež byly v jednotlivých hrách buď zachovány, nebo zatraceny, a to jak v rámci zevnějšku, tak chování. Pátá kapitola za použití feministických a genderových teorií nastíní, jak jižanský archetyp krásky posiluje - a zároveň podrývá - patriarchální...
Umění v životě Františka Matouše
ČERNÁ, Kateřina
Diplomová práce {\clqq}Umění v životě Františka Matouše`` se věnuje životu a tvorbě jihočeského historika umění Františka Matouše. Jde o první pojednání, které se zabývá touto osobností, jež stála nejen u přeměny Jihočeského muzea v Českých Budějovicích ve vědeckou instituci, ale hlavně u zrodu dnešní sbírky jihočeské gotiky v Alšově jihočeské galerie v Hluboké nad Vltavou. Dalším cílem spisu je také představení Matouše jako budějovického rodáka, kterému se jižní Čechy staly celoživotním tématem, inspirací a osudem. Práce je rozdělena na dvě základní části {--} sleduje Matoušův život pracovní a soukromý a jeho vědeckou tvorbu. V sedmi kapitolách je Matouš zobrazován jako student, ředitel, vědecký pracovník a muzejník. Jeho dílo je prezentováno drobnými pracemi a studiemi, další podkapitoly tvoří tři zásadní Matoušovy studie o gotickém umění a jižních Čechách Jihočeská gotika, Třeboň a Corpus vitrarum medii aevi. Poslední kapitola představí osobu Františka Matouše v kontextu českého dějepisu umění.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.